مقالات آرشیو خبر ها
قدرتمندترین ترکیب برای خط هافبک یوونتوس کدام است ؟

قدرتمندترین ترکیب برای خط هافبک یوونتوس کدام است ؟

شک و تردیدهایی در مورد عملکرد یوونتوس در فصل 2016-2015 وجود دارد. بعضی معتقد هستند یوونتوس این فصل با یوونتوسی که در طول چهار فصل پیش ظاهر شده بود تفاوت دارد، به خاطر اینکه در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان زیادی بانوی پیر را ترک کردند و بازیکنان جدید از راه رسیدند و ترکیب تیم دچار تغییرات زیادی شد.

میانه ی میدان بیش ترین تغییرات را متحمل شد، جایی که جدایی آندرا پیرلو و آرتورو ویدال از تیم بانوی پیر را مجبور کرد برای جایگزینی آن ها دست به کار شود و بازیکنانی را به خدمت بگیرد.

دو باخت ابتدای فصل یوونتوس شوکه کننده بود، زمین گیر شدن بانوی پیر در مقابل جالوروسی در هفته ی دوم و ضعف های تیم مشهود بود. البته بیش تر این شرایط به مصدومیت کلودیو مارکیزیو، سامی خدیرا و کوادو آسامواه ارتباط پیدا می کرد.

بیانکونری در روزهای پایانی نقل و انتقالات ماریو لمینای جوان از تیم مارسی و هرنانس از اینتر را به تیم اضافه کرد. اضافه شدن بازیکنان جدید و در دسترس بودن بازیکنانی نظیر مارکیزیو، خدیرا، استورارو، پوگبا، پریرا و کوادرادو پیش بینی ترکیبی که قرار است ماسیمیلیانو آلگری در بازی های آینده به میدان بفرستد دشوار خواهد بود.

با در دسترس بودن بازیکنان، ترکیب ابتدایی بازیکنان تیم قطعاً ترکیب تیم دچار تغییر خواهد شد و از ترکیب 3-5-2ی که به دلیل غیبت بازیکنان کلیدی تیم استفاده می شد خبری نخواهد بود. آلگری فصل گذشته در مصاحبه با گازتا حرف های جالبی زده است. هنگامی که از او در مورد چینش بازیکنان تیم در ترکیب 4-3-1-2 پرسیده شد گفت: من اکثر اوقات 4-3 را انتخاب می کنم و اعداد باقیمانده به خصوصیات بازیکنان در دسترس بستگی خواهد داشت.

در واقع، این چارچوبی بود که موفقیت های فصل گذشته را برای بانوی پیر به ارمغان آورد، چارچوبی که در آن ویدال را با وجود ماهیت متفاوت بازی اش در پشت سر مهاجمین قرار می گرفت.

حالا که پائولو دیبالا جایگزین کارلوس توز شده است با وجود هرنانس و یا حتی خوان کوادرادو نقش بسیار پیشرفته تری در تیم خواهد داشت.

به خصوص کوادرادو بازیکنی است که دینامیک و سرعت یوونتوس را در بازی هایی که نیاز به ضدحمله وجود دارد را تأمین می کند، اما هرنانس در بازی هایی که برتری و تسلط بر بازی وجود دارد به کار خواهد آمد. دید و مهارت پاس دهی او می تواند فوق العاده باشد، در عین حال شوت های مرگباری که از راه دور وارد دروازه ی حریفان می کند می تواند سلاح گرانبهایی در اختیار آلگری باشد.

مارکو تاردلی که قهرمان ایتالیایی در جام جهانی 1982 بود و سایقه ی حضور برای دو تیم یوونتوس و اینتر را دارد در مصاحبه با توتو اسپرت می گوید: " هرنانس می تواند همان ترکوارتیستایی باشد که آلگری به دنبال آن است". در صورتی که هرنانس برزیلی با نقش جدیدش به خوبی هماهنگی پیدا کند می تواند قطعه ی گمشده ی پازل آلگری باشد.

دلیل دیگری که می تواند کیفیت بالای این بازیکن برزیلی را در نقش خود اثبات کند حضور بازیکنی مانند خدیرا است. هافبک آلمانی می تواند به خوبی با هرنانس هماهنگ شود. حضور قدرتمند خدیرا در میانه ی میدان می تواند حمایت خوبی از نظر استحکام دفاعی در تیم ایجاد کند و به بازیکنانی که در جلوی او بازی می کنند اجازه دهد تا آزادانه به حملات بپردازند.

پیش از این پوگبا مارکیزیو به عنوان دو هافبک تکیه گاه در کنار پیرلو بازی می کردند و با وجود هافبک کهنه کار ایتالیایی و شرایط خاص بازی او جنبه های دفاعی را بیش تر مد نظر قرار می دادند. با این حال، با حضور هافبک سابق رئال مادرید به این کار و به شیوه ای که در هنگام حضور پیرلو به کار گرفته می شد نیازی نخواهد بود. این تغییر کوچک تغییرات زیادی در ترکیب به وجود می آورد که در فوتبال مدرن امروزی شرایط بازی را برای حریفان بسیار سخت تر می کند.

البته نکته جالب توجه این است که مارکیزیو خود می تواند نیز به نقش کلاسیک رجیستا ایفای نقش کند، با این حال حضور فیزیکی خدیرا و قدرت تدافعی ذاتی او گزینه ی بهتری برای مکس آلگری خواهد بود. حضور خدیرا به عنوان رجیستا این امکان را به مارکیزیو می دهد که رو به جلوتر حرکت کند و با توجه به توانایی های او در حط حمله که پیش از این آن را اثبات کرده است سلاح مرگباری را در اختیار آلگری قرار دهد.

حضور الکس ساندرو این اجازه را به تیم می دهد که فشار اضافی که را از پاتریس اورا بردارد و این بدین معنی است جنبه ی دفاعی تیم نسبت به سال های قبلی در طول زمین گسترده تر خواهد شد.

آسامواه، کوادرادو، لمینا، روبرتو پریرا و استفانو استورارو نیز چینش های فانتزی دیگری در اختیار سرمربی قرار خواهند داد. اما با وجود خدیرا در میانه ی میدان و پوگبا و مارکیزیو در کنار او، این سه نفر به عنوان گزینه های نخست آلگری مطرح خواهند بود. علاوه بر این، هرنانس به عنوان ترکوارتیستا در جلوی این سه نفر یووه نقش ویژه ای خواهد داشت.

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "

برای حمایت از ما بر روی منوی تبلیغات در سمت چپ سایت کلیک فرمایید !


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: